Sessizliğin Haykırışı

Demirtaş’a teşekkür, Karayılan’a cevap!

Yorum bırakın

BDP Eş Başkanı Selahattin Demirtaş’a teşekkür ediyorum.

Salı günkü grup toplantısında sözünü eğip bükmeden şöyle dediği için:

“Kürt aydınlarına ve sanatçılarına yönelik tehdidin karşısında olmak durumundayız. Velev ki bize hakaret etseler bile yaşamlarına yönelik tehditleri doğru bulmuyoruz. Biz düşüncelerimizle karşılık vereceğiz. Bunun dışında bir yöntem bizim tarafımızdan kabul görmez. Yaşamlarına yönelik tehditleri kendimize yapılmış görürüz.”

Bu söylemin pratiğe dönüşmesi demokratik Kürt siyasetinin inandırıcılığı açısından acil ve zorunlu. Eleştiri ile hakareti birbirine karıştırmamak gerekir.

PKK ve BDP’ye yönelik eleştirilerimin topluca yer aldığı “Devletin Beka Sorunu/Hedef İç Savaş mı?” adlı kitabımda bir tek hakaret sözcüğünü bulup gösterirlerse kendilerinden özür dileyeceğimi de buradan duyurmuş olayım..

***

KCK Yürütme Kurulu Başkanı Karayılan’ın 8 Mart’ta Fırat News’te çıkan şahsımla ilgili açıklamalarını üzüntüyle okudum. Karayılan Kürt aydınlarına yönelik tehdit iddialarının manipülasyon amaçlı olduğunu söyledikten sonra şöyle diyor:

“Mehmet Metiner’i basından tanıyoruz. Bu kişiye ilişkin herhangi bir biçimde tehdit gibi bir duruşumuz olmamıştır. Biraz da bu kişinin kendisi, kendisini gündemleştirmek için bu tür iddiaları abartarak ortaya koyuyor. Onu bilemiyorum ama bizim bu adam hakkında herhangi bir kararımız yoktur. Fakat çok seviyesiz ve AKP’nin kapı bekçiliğiyle öne çıkan bir kişi olduğu için, Kürt toplumunda kendisine karşı bazı tepkiler olabilir. Ona da bir şey diyemem.”

Bu üslubun seviyesini takdirinize bırakıyorum.

Bir yanda tehdit etmiyoruz ifadesi, öbür yanda “Kürt toplumunda kendisine karşı bazı tepkiler olabilir” sözleri. Taksim’de eylem koyan TAK’ı eleştirirkenki mantığın aynısı. Öcalan’ın, “Birileri bunlara sus demeli” sözleriyle kendisinin “Biz istersek 48 saatte bunu gerçekleştirebilecek örgütsel kapasiteye sahibiz” sözlerinin anlamını da şimdilik bir yana bırakıyorum.

Bize sunulan iltihak ve susma seçeneklerinin hiçbiriyle şahsen ilgili değilim.

Karayılan beni basından tanıdığını söylüyor. Merak ediyorum, basından tanıdıkları bir insanı Öcalan yakalandıktan sonra HADEP’i etnik ve siyasal bölücülükten arınmış bir Türkiye partisine dönüştürme projesine katkı sunmaya ısrarla niye çağırdılar acaba?

Bu sürece Murat Bozlak’ı mı, Ahmet Türk’ü mü, Rıza Altun’u mu şahit göstersem?

Kendimi gündemleştirmek için bu tür iddiaları abarttığım suçlamasına yanıt vermeyi bile zül addederim. Yıllardır fikirleriyle gündemde olan biri olduğumu herkes bilir.

Karayılan’ın benden duyduğu rahatsızlığın asıl sebebi belli: ‘Düşman’ gördükleri AK Parti’ye verdiğim açık destek! Zaten kendisi de “AKP hükümetinin Kürt siyasetçilere yönelik politikası değişmezse KCK Yüksek Adalet Divanı kararları uyarınca bölgedeki AKP’lileri tutuklayabilecekleri” tehdidinde bulunuyor.

Beni “AKP’nin Kürdü” olarak niteleyenlere diyeceğim o ki, ben hiç kimsenin Kürdü değilim. Bu ülkede herkesin eşit vatandaş olarak yaşayabileceği demokratik bir cumhuriyetin inşası için mücadele veriyorum. Kürtlüğe de Türklüğe de değer atfediyorum. AK Parti’yi bu sorunu demokratik, birlikçi, eşitlikçi ve barışçıl bir anlayış temelinde çözecek bir parti olarak gördüğüm için destekliyorum.

***

Karayılan benim kendisinden röportaj talebinde bulunduğumu, hatta “Cengiz Çandar’la görüşüyor, benimle niye görüşmüyor!” biçiminde sözler ettiğimi, kendisinin reddettiğini belirtiyor.

Hiç gereği yokken niye böyle bir aktarımda bulunduğunu anlayamadım, ama madem değindi yanıtını vereyim: Ne o sözler bana aittir, ne de herhangi bir kanal üzerinden röportaj talebinde bulunmuşluğum söz konusudur.

Herkesle olduğu gibi Karayılan’la da görüşmekten kaçınmayacağımı bir sohbet esnasında belirtmiş olmam, sanırım birileri tarafından Karayılan’a yanlış taşındı.

Anlama sorunu olan o kanalların mecliste niçin siyasi çözüm üretemediklerini bu vesileyle bir kez daha anlamış oldum. Dilerim Karayılan da anlamış olsun.

Yazar: bagermarhan

Aslında söylediklerimden çok, sakladıklarımda gizliyim. En iyisi anlamak için konuştuklarımdan çok, sustuklarıma kulak ver!

Bir Cevap Yazın

