Sessizliğin Haykırışı

‘Bilinmeyen dil’ ne kadar bilinmiyor?

Yorum bırakın

Türkiye’de mozaik yapıya sahip bir  ülke. Gerek konumu itibariyle gerek bir çok medeniyeti barındarması itibariyle bu gayet doğal bir olgu. Doğal olmayan tek olgu ise Türkiye hala bu farklılığı tam olarak kaldıramaması ve hala o çağdışı millieçiliği barındırmasıdır.

Kürtler faili meçhullere kurban edilmiş bir halktır.

Türkiye’de bir çok farklı etnik bir arada yaşıyor. Sayıları her ne kadar az da olsa. Bu farklı etink yapı içerisinde en çok nüfusa sahip ise Kürtlerdir. Gerek kendilerine özgü yapısı gerek kültürü ve gerekse bugüne kadar (asimile çabalarına rağmen) konuştuğu  dili ile Türklerden sonra en fazla nüfusa sahip millettir.Türkiye kurulduğundan beri hep itilmeye mahkum edilmiştir, son beş on yılı saymazsak sürekli inkar politikalarıyla asimile edilmeye çalışılmış ve hapishanelerde, sokakta, kendi evlerinde faili meçhule kurban ediilmiş bir halktır Kürtler.

Hani kardeştik? Kardeşlik nerede?

Özellikle son yıllarda kardeşlikten sürekli dem vuruluyor. Burdan seslenmek istiyorum madem kardeşiz niye her sabah andımızla okula giriyoruz, niye Kürtçe okullarda okutulmalı deyince bölücülükle suçluyorsunuz. Köylerimizin, şehirlerimizin kendi ismimizin ismine niye sansür vuruluyor? Hani kardeştik?

Benim gözümün önünde ben devletim deyip aileme hakaret niye? Tüm milletin içinde pislik yedirmek kardeşliğe sığar mı? Eğer gerçekten kardeşliğiniz bu ise ben kardeş olmak istemiyorum. Bazen düşman bile daha insaflı olabilir. Okulda Kürtçe konuştun diye tokat yemek istemiyorum.

‘Bilinmeyen bir dil.’

Ben bu ülkenin vatandaşıyım. ikinci sınıf vatandaş olmak istemiyorum. Eğer gerçekten samimiyseniz eşitlik istiyorum. Bugün köye gittiğimde büyüklerimle konuşamıyorum. Çünkü maalesef devlet dilimi unutturdu bu da yetmezmiş gibi hakaret eder gibi Kürtçe için ‘Bilinmeyen bir dil’ diyerek beni yok saydı.

Ben ülkemi seviyorum. Bırakın nefret ettirmeyi.

Ben istediğim zaman Kürdüm diyebilmeliyim ve istediğim gibi dilimi her yerde konuşmalıyım. Bilinmeyen bir dili değil bilinen, tanınan kendi dilimi  konuşmak istiyorum. Her şeye rağmen ülkemi sevmek istiyorum tüm bu zulümlere rağmen.

Sahi biz gerçekten kardeş miyiz?

Yazar: bagermarhan

Aslında söylediklerimden çok, sakladıklarımda gizliyim. En iyisi anlamak için konuştuklarımdan çok, sustuklarıma kulak ver!

Bir Cevap Yazın

