Sessizliğin Haykırışı

Gazeteciler ne kadar tarafsız?

Yorum bırakın

Gazeteciler ne kadar tarafsız? Türkiye’de sıkça sorulan ve bir türlü cevabını bulamayan bir soru. Uğur Dündar’ın Ajda Pekkan hakkında söyledikleri sözler ile yeniden tartışılmaya başlandı.Gazeteci tarafsız olabilri mi veya ne kadar tarafsız olabilir?

Bir gazeteci istediği kadar tarafsızım dese de mutlaka taraf tuttuğu bi şey vardır. Taraf Gazetesi’nin çok güzel bir sloganı var: ‘Düşünmek taraf olmaktır.’ Gerçekten düşünen bütün canlılar taraftır. Gazeteciler de bundan farklı değildir. Sonuçta bunlar da uzaydan gelmediler. Uğur Dündar yıllarca sunduğu Arena’nın tarafsız olduğunu ne kadar inanabiliriz. Halbuki herkes Uğur Dündar’ın tarafsız olduğu bilir. Nitekim son yıllarda Uğur Dündar tarafını eskiye oranla baya göstermeye başladı.

Daha öncede bir kaç olayla gündeme gelen Uğur Dündar, Ajda Pekkan’nın Egemen Bağış için sarf ettiği sözlere çok kızarak ‘Bunlardan sanatçı falan olmaz. Yalakalığın kitabını yazıyor adeta.. ‘ Allah sizi başımızdan eksik etmesin’ diyor. Sanatçı dediğin bu kadar yalaka olamaz. Sanatın
bu kadar alçaldığı başka bir durum var mıdır? İnsan dinlerken okurken utanıyor.” diyor.

Müjdat Gezen’nin hakaret dolu sözlerine destek 

Daha önce ki olayları göz önüne alalım. Uğur Dündar, Müjdat Gezen ve Levent Kırca’yı almış yanına siyasi düşüncelerini soruyor. Müjdat Gezen AKP’ye oy verenlere ‘Bir ankette AKP yüzde elli çıkmış. Aslında Aziz Nesin kriterine göre yüzde 60 çıkması lazım” aptal dedi buna  Yılmaz Özdil ve Uğur Dündar da Gezen´in sözlerine bu destek verdi.

Tarafsızlık yoktur. Tarafsızlık insanın doğasına aykırıdır.

Ajda Pekkan’ın sözlerine yalakalık diyorsunda senin yaptığın nedir diye sorarlar adama. Değil Türkiye’de dünyanın bütün ülkelerinde bu kural geçerlidir. Tarafsızlık yoktur.İnsanın doğasına aykırıdır zaten.

Yazar: bagermarhan

Aslında söylediklerimden çok, sakladıklarımda gizliyim. En iyisi anlamak için konuştuklarımdan çok, sustuklarıma kulak ver!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s